Pasen 2020

Goede vrijdag 2020. Stay Safe!

Vanochtend zijn Daan, Thijn en ik naar Makkum gereden. We blijven het paasweekend hier in quarantaine. Carolien en Yvo komen later vanmiddag.

Op de boot de laatste klusjes gedaan om de EAGLE weer zeilklaar te krijgen. Daarna lekker het water op om een paar uurtjes te zeilen. Zo rond 15.00 zijn Carolien en Yvo ook in Makkum aangekomen en hebben de rib genomen om naar ons toe te varen.

We hebben met z’n allen een borrel gedronken op de boot om het paasweekend in te luiden. De mannen zijn daarna verschillende kanten opgevlogen om hun eigen ding te doen.

Het is stil in de haven. Er zijn maar een paar boten bewoond. Het voelt als “illegaal” wat we hier doen. Toch houden we ons aan alle eisen. De toiletgebouwen zijn dicht, dus we moeten naar het toilet op de boot een ook douchen. Zo gebruiken we alles wat we hebben een keer.

Zaterdag 11 april 2020

Rond 8.30 begint iedereen wakker te worden. De eerste nacht op de boot is voor iedereen weer wennen. Voor ons gevoel heeft niemand lekker gelsapen. Komende nacht beter.

Na het ontbijt gaat iedereen z’n ding doen. De kleintjes gaan spelen, Daan gaat leren, Carolien gaat shoppen en ik ga wat klusjes doen. Bij het douchen moet je het water wegpompen met een electrische pomp. Deze werkt al een tijdje niet optimaal en Thijn klaagt er echt over. ik heb de boek opengemaakt en kwam er achter dat er een terugslagklep in de leiding zat die helemaal verstopt was. Ben een 1/2 uur aan het pielen geweest met een pincet om alle haren van de afgelopen 20 jaar eruit te pulken. Daarna in het toilet nog een onderdeel vervangen. De badkamer is weer op en top.

De rest van de dag niet veel bijzonders gedaan. Gekletst met iedereen die aan zn boot kwam klussen en ‘s-avonds lekker eten gegrilled op de cobb.

Door de zon is iedereen goed verbrand. Vanavond vroeg naar bed.

Eerste paasdag 2020

Vannacht heeft iedereen beter geslapen dan de eerste nacht. We wennen alweer aan het boot bestaan. Thijn heeft nog wel last van het gezoem in de motorruimte, dus alle stroom er vannacht nog vanaf gehaald.

Na hert ontbijt hebben de jongens de paaseieren gezocht die de paashaas heeft verstopt. We hebben ze allemaal gevonden! Na dit festijn hebben we de boot zeilklaar gemaakt en zijn we een rondje gaan varen. Er was helemaal geen wind, dus uiteindelijk zijn we op de motor teruggevaren.

De jongens waren wel blij, want nu konden ze eindelijk weer struinen met de vrienden en KUBB spelen op het gras.

Voor de rest weinig te melden anders dan dat we pasta met vis en sla hebben gegeten.

2e paasdag 2020

Gisteravond trok de wind zoals verwacht naar het noorden. Het werd ook snel frisser buiten,. Vannacht trok de wind aan en we hebben allemaal last gehad hiervan. Krakende lijnen, klapperende vallen bij de buren en windgeruis.

De temperatuur was ook 10 graden lager ineens. Gelukkig hebben we een kachel aan boord om de boel een beetje op te warmen. We hebben de boot snel opgeruimd, schoongemaakt en zijn toen snel naar huis vertrokken. Daar de haard opgestookt en nog lekker in het zonnetje gezeten.