Zomervakantie – augustus 2018

We hebben al een super zeiljaar achter de rug. Meivakantie, weekendje Texel en nog wat meer dingen. Hopelijk wordt de zomervakantie ook een mooie reis. We hebben nog geen concrete plannen maar kijken even waar de wind ons brengt.

Vrijdag 3 en zaterdag 4 augustus

Vrijdag 3 augustus zijn we einde van de dag naar Makkum gereisd. Auto vol met eten, drinken, kleding, surfspullen etc. In Makkum Auto leeggehaald, boot ingepakt en daarna lekker naar bed. Zaterdag lekker gezwommen met Pride en de SUP. Even onthaasten. Thijn heeft nog een grote Brasem gevangen. Daan en Rob hebben eindelijk de marifoon ingebouwd op de plek waar hij echt moet komen. Op de plek van de overbodige GPS hebben we nu de marifoon een mooi plekje gegeven. Nu hebben we de marifoon binnen onder handbereik en de extender in de kuip.

Zondag 5 augustus 2018

Vandaag komen Peter, Miranda, Timme, Marleen en Thijs op bezoek. Even gezellig bijkletsen. Veel te lang niet gedaan. We lopen elkaar net mis of komen elkaar tegen als we net ergens anders naar onderweg zijn. We hebben supergezellig geborreld en gegeten. Met z’n allen lekker COBben en borrelen. De kids zwemmen en spelen in de haven. Daan gaat met Timme stappen. Sneekweek, dus party time.  Rond 22.00 worden we gebeld door Miranda. Daan is gestruikeld en lijkt zijn arm gebroken te hebben. Ze waren nog niet eens op het feest aangekomen. Carolien snel naar het ziekenhuis in Sneek. Slecht nieuws: Spaakbeen en Ellepijp beide door 🙁  De arm is gezet en gegipst. Eén bot is nog niet helemaal goed gezet. De verwachting is dat het weer goed komt. Woensdag weer naar het ziekenhuis voor controle.

Maandag 6 augustus 2018

Een onrustige nacht. Daan heeft slecht geslapen en zelf heb ik ook niet zo lekker geslapen. Het weer is echt super en we gaan gewoon door. Thijn krijgt vandaag Floris te logeren en zijn zeilvriendinnen Nora en Elise zijn er ook. De hele dag wordt lekker gezwommen en gespeeld op en rond het water. Cor en Carla komen het einde van de middag aan in Makkum. Zij hebben een motorkruiser gehuurd en varen door Friesland. ‘s-Avonds lekker met z’n allen geborreld en gebarbecued op de steiger.

Dinsdag 7 augustus 2018

De ochtend begonnen met een stevig ontbijt op de steiger samen met de buren.   Rond half twee de buren uitgezwaaid; die gingen verder op reis naar Stavoren. De buitentemperatuur had toen de 35 graden al overschreden. Het was echt superwarm in de haven. Bij het uitzwaaien van de buren zagen we Kristel en Patrick langskomen met hun waarschip. ze hadden al aangegeven dat ze richting Makkum wilden komen, maar wanneer was nog niet bekend. Rond 14.00 kwam de familie Lahuis langs voor een borrel. De hele middag geborreld, gesnacked en gezwommen in de haven.

Woensdag 8 augustus 2018

Daan, Yvo en Carolien zijn al op tijd naar het ziekenhuis vertrokken. Hopelijk zijn de botjes op hun plaats geschoven in de afgelopen dagen. Rob heeft nog een paar uurtjes gewerkt. Rond 10.00 kwam vanuit Emmeloord door dat de ellepijp helemaal goed stond  en dat het spaakbeen nog enigszins uit het lood stond. De arts vond het risico om te opereren te groot om het recht te zetten.

Donderdag 9 augustus 2018

Hiep hiep hoera…….. Ik ben 51 geworden vandaag. Als verjaardagscadeau heb ik een mooie KOBO e-reader gekregen. Lekker lezen. Opa kwam einde van de ochtend langs voor de verjaardagstaart en de koffie. En is na de borrel zo rond 17.00 uur weer vertrokken. We wilden uit eten gaan, maar de restaurants waren allemaal vol kwamen we achter toen we wilden reserveren. Daarom op de boot gegeten. De jongens gingen weer op pad om met de vrienden dingen te gaan doen. Rond 21.30 streek de hele groep bij ons neer om spelletjes te doen.

Vrijdag 10 augustus 2018

‘s-Avonds een paar fietsen geleend bij de haven en lekker gaan eten bij It Posthûs in Makkum. Het eten was weer prima voor elkaar. Alleen de bediening liet het tussendoor een beetje afweten. Toch een geslaagde avond!

Zaterdag  11 augustus 2018

Foodtruck festival

Woensdag 15 augustus 2018

Vanavond hebben we de kinderen geld gegeven voor een broodje shoarma of frieten ofzo. Zelf zijn we op de fiets naar Gasterij Hennie van Richt gegaan om daar met ons 2-en te gaan eten. Het eten, de bediening en de entourage zijn echt super. Zeker voor herhaling vatbaar.

Vrijdag 17 augustus 2018

Daan (en Carolien) moeten vandaag weer naar het ziekenhuis. Foto’s en controle. Yvo heeft vandaag kite les. Omdat er lekker weer en een lekkere wind verwacht wordt en we geen auto hebben, is het plan geboren om Yvo met de boot naar Workum te brengen. Tessa en Robin gaan met ons mee; die hebben nog nooit gezeild. Buiten de haven snel de zeilen gezet op weg noor Workum. We hebben wat extra tijd ingepland want de wind valt nog iets tegen. Na een half uurtje dobberen hebben we de motor bijgezet. De kinderen zijn aan het kaarten in de kuip.  We zijn nog niet halverwege als er een SMSje komt: Geen kite les. Geen wind. De kinderen vinden dag geen straf en het roer wordt omgegooid naar een plek waar we kunnen ankeren en zwemmen. Hiermee wordt de rest  van de middag gevuld. Daan z’n arm gaat de goede kant op. Gelukking geen operatie.

Zaterdag 18 augustus 2018

Vandaag is het een lekker surfwindje. Thijn heeft er zin in en gaat al op tijd het water op. Ziet er spectaculair uit en we hebben dan ook mooie foto’s van hem kunnen maken.

Zondag 19 augustus 2018

Carolien gaat vandaag met de kinderen naar Leeuwarden. Hier zijn vandaag de reuzen van Royal de luxe. Grote poppen die door de stad gaan. Ik blijf op de boot. Geen zin om door de stad te dweilen met nog 100.000 mensen. Lekker lezen vandaag. Halverwege de middag komen er buren naast ons liggen. Ze zijn zo te zien niet heel ervaren en komen wat klungelig binnen. Ik help ze met het aannemen van de landvasten en vastleggen. Als dank krijg ik een biertje en we landen op de picknicktafels. @Carolien: schrijf jij nog een verhaaltje over de poppen. Eind van de dag komen Peter en Miranda nog even langs. Ze waren in de buurt en nieuwsgierig hoe het met daan gaat. Het is wat fris buiten, dus we gaan lekker binnenzitten in de kajuit.

Maandag 20 augustus 2018

Vandaag de boot opgeruimd en alles klaarmaken voor vertrek. Rond 13.00 uur alles klaar. De kinderen zijn uitgezwaaid door hun Makkumse vrienden. Van links naar rechts: Daan, Yvo, Madelien, Tessa, Thijn en Floor. Vakantie 2018 weer voorbij.