17 tm 19 mei – United 4 Workum

In het weekend van 18/19 mei is de United 4 in Workum. Thijn moet daar uiteraard zeilen en wij gaan dan lekker op de boot chillen als hij zijn wedstrijden zeilt. Dit keer was de logistiek iets lastiger, want we moesten ook een rib meenemen naar Workum. Carolien is dus woensdag al met onze trailer met de laser en de kitespullen al naar Workum gereden en op vrijdagavond zijn we met z’n allen via Workum naar Makkum gereden.

Zaterdag 18 mei 2019

Na een onrustige nacht op de boot zijn we op 8.30 opgestaan. Thijn heeft ontbijt gehaald zodat we nog gezellig samen kunnen ontbijten. Daarna snel naar Workum. De windverwachting is niet goed (2-5 knopen) dus we verwachten uitstel op de kant en dan uiteindelijk afstel. In Workum blijkt dat er meer wind staat dan verwacht. Het wedstrijdcomité besluit snel het water op te gaan en snel met de wedstrijden te gaan starten in de hoop nog voor de windstilte een paar wedstrijden te gaan varen.

Toen Thijn het water op was ben ik weer naar Makkum gereden om lekker in het zonnetje een boek te gaan lezen. Aangezien er best nog een beetje wind staat, besluiten we met de Eagle naar Workum te zeilen en daar nog even wedstrijden te gaan kijken. Carolien heeft de boot de box uitgevaren en een groot stuk op het IJsselmeer gestuurd.

Eagle onder zeil

Onderweg vaart Yvo met de rib om ons heen en maakt wat foto’s en videos van ons onder zeil. Dit soort foto’s heb je vaak niet van je eigen boot.

Bij het wedstrijdveld aangekomen hebben we het anker uitgegooid en nog twee wedstrijden gezien.

Laser 4.7 onderweg naar de finish

Na de wedstrijden zijn we naar Workum gevaren en hebben daar op een terras op Thijn gewacht, daarna op de motor weer terug naar Makkum want de wind was naar pal noord gedraaid.

Thijn heeft de boot perfect in de box gevaren. Daarna pizza, boek lezen en naar bed.

Zondag 19 mei 2019

Vanochtend vroeg op. De tweede wedstrijddag begint het hele circus al een uur eerder, dus om 7.30 al naast de kooi om ontbijt te maken voor Thijn en de ton te vullen met voer voor een hele dag zeilen.

Somber begin van de zeildag

De windverwachting voor de dag is prima. Lekker zeil- en kiteweer. De zon laat zich in de ochtend nog niet zo zien, maar gedurende de dag lossen de wolken zich op en breekt de zon helemaal door.

Als we de boot hebben opgeruimd gaan we met Yvo naar Workum; die kan lekker kiten vanmiddag.

Nadat Thijn aan de kant was en Yvo ook zn spullen had opgeruimd zijn we weer naar Zeewolde getogen. Was weer een mooi weekend.