Een cadeautje – Hemelvaart 2019

Hemelvaart 2019 is de derde keer dat we met onze Eagle op stap zijn. We blijven deze keer in de buurt van Makkum en Workum; Thijn vaart de DYR in de Laser 4.7, Yvo gaat kiten in Workum en Daan krijgt neef T. op visite om lekker te gaan surfen in Makkum. En wij….. zijn hotel mama met shuttle service.

Woensdag 29 mei 2019

Woensdagmiddag tegen 16.30 zijn we er klaar voor: een weekend naar Friesland. We zijn nog maar net een kwartiertje onderweg of Daan ontdekt dat hij de boeken voor zijn BE toets van dinsdag vergeten is. Wij omgekeerd en de boeken opgehaald. Daarna snel weer door naar Workum. Thijn wil zich daar alvast aanmelden voor de DYR en zijn boot alvast laten meten als dat nodig is. Gelukkig is het meten niet nodig en kunnen we snel de boel weer inpakken en doorreizen naar Makkum.

In Makkum is het een heerlijke avond, dus we besluiten het avondeten lekker op de steiger te verorberen. Vandaag staan sushi, kippenkluiven, stokbrood met lekkere dingen en fruitsalade op het menu.

Donderdag 30 mei 2019

De eerste dag van de DYR is een uitslaapdag. De eerste wedstrijden beginnen pas om 13.00 uur. We krijgen vandaag neef T. op visite. Die blijft tot zaterdag om met Daan te gaan surfen.

Tegen 11.00 vertrekken we naar Workum. Thijn maakt de boot klaar en Yvo maakt zijn kitespullen klaar. Het is grauw maar niet koud en voor de watersporters Thijn en Yvo en perfecte wind.

We hebben een tijdje naar Yvo z’n kiten gekeken en toen hij klaar was zijn we naar Makkum gereden. Daar op de boot een beetje gerommeld en gelezen.

Aan het einde van de middag kwamen Rob en Rixt aan in Makkum. We hebben samen een borrel gedronken, tussendoor Thijn nog opgehaald en met z’n allen op de steiger gecobbt. Het was een mooie dag.

Vrijdag 31 mei 2019

Voor een groot deel hetzelfde als donderdag. Thijn weggebracht, Yvo kiten, borrelen en eten met z’n alllen. Als extra zijn we nog even naar Silerswaar gegaan om nieuwe lijnen te kopen voor de achterstag en de lij-ogen. Het ziet er nu meteen al een stuk minder armoedig uit. Carolien was eind van de dag nog even met Yvo bij Silerswaar voor een zomerjack en ontdekte daar ook platte fenderlijnen. Daar waren we al een tijdje naar op zoek, dus deze zien er nu ook weer netjes uit.

Zaterdag 1 juni 2019

Vanochtend hebben Carolien, Daan en T. onze zeiler naar workum gebracht. Yvo en ik zijn rustig opgestaan. De rust was snel voorbij toen Carolien met de jongens terugkwam. Tim werd opgehaald en opa kwam, zo dus lekker druk. We hebben opa uitgenodigd om een dagje mee te varen op de boot en ook te blijven slapen.

Rond 12.00 zijn we het water opgegaan om naar het wedstrijdgebied te varen. Onderweg met de GoPro nog wat filmpjes gemaakt van de Eagle onder zeil. Het beeld is niet helemaal stabiel maar het zijn wel grappige filmpjes geworden.

Carolien heeft tijdens de terugreis eten gemaakt (pasta met rode saus) die we in de kuip tijdens het varen hebben opgegeten.

Zondag 2 juni 2019

Vanochtend eerst Thijn weggebracht en daarna weer terug naar de boot om te ontbijten en de boel op te ruimen. Wat hebben we toch veel spullen mee! Voordat we alles opgeruimd hebben zijn we een paar uren verder. Opa heeft ons uitgenodigd om te gaan lunchen bij Strandbar Thuishaven , de nieuwe naam van het Sopkafee de Badhus.

Rond 15.00 krijgen we een seintje dat de lasers weer op de kant yijn. We sluiten de boot en het weekend af. Rijden naar Workum, pikken Thijn op en door naar Zeewolde.