Weekendje vlieland

Vrijdag 7 juli was onze laatste schooldag. s’Ochtends ging ik mijn boeken inleveren en mijn rapport ophalen. Gelukkig zijn ik en Daan over. Rond half 11 vertrokken we richting Makkum. Om 12 uur vertrokken we vanuit Marina Makkum naar Kornwerderzand. Toen we door de sluis de zee op gingen zagen we na een half uur al meteen een paar zeehondjes. Ze lagen lekker te zonnen op een zandbank.

Vlakbij  Vlieland was de stroming heel erg sterk. We werden heel hard van Vlieland weggeduwd. Vlak voor de haveningang  zagen we op een paar meter afstand nog 3 zeehondjes zwemmen.

Toen we uiteindelijk aankwamen in de jachthaven was de havenmeester er niet dus we moesten met de marifoon een plekje vragen. Toen we een plekje gevonden hadden en we de box invoeren ging het niet zo goed. We bleven aan het anker van onze buren hangen. Maar gelukkig is het allemaal nog goed gekomen door de hulp van andere mensen.

Zaterdag 8 juli zijn we op tijd opgestaan. Na het ontbijt zijn we naar de haven gegaan om Lotte uit te zwaaien. Daarna weer snel naar de boot om lekker te zwemmen en te spelen. In de middag zijn we weer naar het dorp gegaan om te winkelen en het terras bij Badhotel Bruin te zitten. Na de boodschappen de COBB aangestoken om lekker eten klaar te maken.  ‘s-Avonds zijn we de duinen in gegaan.

Zondag 9 juli hebben we lekker uitgeslapen. Na het ontbijt zijn we naar het strand gegaan. Het was heerlijk strandweer. Op het strand hebben we garnalen geprobeerd te vangen en mosselen en oesters gezocht. Uiteindelijk hebben we niet genoeg gevangen om te eten, dus alles weer vrijgelaten. Na het strand zijn we weer naar de boot teruggegaan. Mama en ik zijn op zeehondenjacht gegaan met het ribje. We hebben veel zeehonden gezien. Daan en papa zijn bezig geweest met de vlaggenlijnen aan de zalingen. Daan is in de mast geklommen/gehesen en heeft de zalingen schoongemaakt en de vlaggenlijnen doorgetrokken. We kunnen nu eindelijk weer vlaggen. Als afsluiter zijn we gaan eten bij De Dining. Lekker!

Maandag 10 juli
Vandaag zijn we weer teruggevaren naar Makkum. Er was haast geen wind dus we hebben de hele weg op de motor gevaren. Na de sluis van Kornwerderzand zijn we op het IJsselmeer nog even voor anker gegaan om lekker te kunnen zwemmen. Daarna door naar Makkum, boot opruimen en naar huis.